niedziela, 30 września 2012

Słodkie węgierki


Nie jestem (jeszcze) specem od pieczenia ciast, może z wyjątkiem sernika :), więc zapraszam Was do przetestowania przepisu na placek ze śliwkami, który zaczerpnęłam ze strony Moje Wypieki. Mogę dodać tylko tyle, że ciasta już prawie nie ma. Znikło w ekspresowym tempie ;) 


Ciasto jogurtowe ze śliwkami

(przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki)

Składniki:

295 g mąki pszennej

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

pół łyżeczki sody oczyszczonej

100 g drobnego cukru do wypieków

2 duże jajka

50 g płynnego miodu

1 szklanka (250 ml) jogurtu naturalnego (najlepsze ciasto otrzymałam na jogurcie greckim)

150 ml oleju słonecznikowego lub rzepakowego

cukier puder, do posypania

1 kg śliwek węgierek


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cukier - przesiać, odłożyć. Do miski wbić jajka, dodać miód, jogurt i olej. Wszystko wymieszać i połączyć z suchymi składnikami. Mieszać w jednym kierunku, tylko do połączenia składników.

Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy przełożyć ciasto, wyrównać, a wierzchu poukładać pozbawione pestek połówki śliwek, rozcięciem ku górze). Ja upiekłam ciasto w dość dużej formie, dlatego moje ciasto wyszło dość cienkie. Dlatego jeśli chcecie by ciasto bardziej urosło użyjcie mniejszej formy.

Piec w temperaturze 175ºC przez około 50 minut do tzw. suchego patyczka. Wystudzone lub lekko ciepłe oprószyć cukrem pudrem i podawać.

Smacznego

Magduśka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty