poniedziałek, 17 września 2012

KOLACJA DLA DWOJGA....

Są takie potrawy, które zdecydowanie kojarzą się z romantyczną kolacją we dwoje. Pamiętacie pewnie "Zakochanego kundla" i spaghetti :) Jednak dziś nie będzie spaghetti, a coś nieco bardziej, że tak powiem "wyrafinowanego". Mianowicie, mam tu na myśli MULE, czyli małże. Osobiście długo przekonywałam się do owoców morza i powoli, stopniowo poszerzałam asortyment przyswajanych przeze mnie "morskich rarytasów", ale muszę przyznać, że przygotowane dziś danie przeszło moje oczekiwania, oczywiście na plus. Po raz pierwszy jadłam mule całkiem niedawno, w Nicei. Uważałam, że to wręcz grzech nie spróbować ich, przyrządzonych jak należy w prawdziwej, miejscowej knajpce. Jednak stwierdzam, że tamte owszem bardzo mi smakowały, jedne były z pesto, a drugie w warzywnym wywarze, ale bądź co bądź dzisiejsza, bardzo klasyczna propozycja wygrała...czyli MULE W BIAŁYM WINIE.

Na wstępie przyda się kilka praktycznych  uwag na temat przyrządzania mule:
1. najsmaczniejsze są świeże mule, ale jeśli nie uda nam się kupić świeżych mogą też być mrożone,
2. mule, jeśli kupujemy świeże są żywe i tylko takie nadają się do jedzenia. Dlatego zanim przejdziemy do przyrządzania dania musimy sprawdzić ich świeżość. Te które są otwarte, a po opukaniu same się nie zamkną trzeba wyrzucić, gdyż najprawdopodobniej są martwe. Tak samo, jeśli po ugotowaniu znajdziemy takie, które się nie otworzyły,
3. musimy oczyścić muszle za pomocą szczoteczki. Delikatnie czyścimy, ale nie moczymy w wodzie, żeby muszle się nie otworzyły,
4. należy usunąć tzw. bisiory, czyli włókniste nitki - ja znalazłam ich zaledwie kilka w 1 kg małży,
5. możemy przystąpić do gotowania, ale pamiętajmy, że małże powinny gotować się zaledwie 5-6 minut. Dłuższe gotowanie spowoduje, że będą niesmaczne.


Mule w białym winie = klasyka

1 kg świeżych muli
1/2 posiekanej w drobną kostkę cebuli
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
około 2 łyżek masła (może byc trochę więcej)
1/2 szklanki białego wytrawnego wina
kilka gałązek tymianku
sól morska, świeżo mielony pieprz


Przygotowanie
W dużym garnku rozgrzać masło, zeszklić cebulę, nie rumienić. Po chwili dodać oczyszczone mule i wino. Gotować pod przykryciem (maksymalnie 5-6 minut), potrząsnąć garnkiem kilka razy, aż wszystkie mule się otworzą. Dodać natkę i tymianek, doprawić pieprzem i solą.

Smacznego
Magduśka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty