poniedziałek, 24 września 2012

Jak u mamy :)

Teraz jest najlepszy sezon na pomidory. Są dojrzałe, soczyste i pachnące. Zachęcam by korzystać bo potem czekają nas już tylko te dojrzewające w chłodniach. Gdy zobaczyłam na straganie kilogram pomidorów za 3,50 zł nie mogłam się oprzeć. Nie musiałam długo główkować co z nich przyrządzić, od razu pomyślałam o pomidorowej z ryżem. Dla mnie to smak dzieciństwa, nigdy nie lubiłam gęstych zup jarzynowych jak krupnik czy ogórkowa, ale pomidorowa zawsze była mile widziana. Moja wersja nie jest zapewne tradycyjna, ale smak prawdziwych pomidorów jest mocno wyczuwalny.

Zupa pomidorowa z ryżem

1 kg pomidorów (ja użyłam tych jajowatych)
1 l bulionu warzywnego
pół pora pokrojonego w cienkie krążki
1 cebula pokrojona w kostkę
1 marchewka pokrojona w plasterki
2 łyżki posiekanej natki pietruszki (+ 1 łyżka do dekoracji)
2-3 łyżki śmietany (tradycyjnie 18 %, ja użyłam 30 %)
torebka białego, ugotowanego ryżu
sól i pieprz do smaku
(ewentualnie pół butelki passaty pomidorowej)
2 łyżki oleju



Na głębokiej patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy pokrojoną cebulę, pora i marchewkę. Dusimy aż warzywa zmiękną. Następnie dodajemy pomidory pokrojone w kostkę i natkę pietruszki . Wszystko dusimy jeszcze około 5 minut. Teraz możemy przełożyć wszystko do garnka lub zaryzykować moje rozwiązanie i ugotować zupę w głębokiej patelni :) Dolewamy bulion i gotujemy zupę 15 minut. Przy pomocy blendera lub w malakserze miksujemy. Aby uzyskać jednolitą konsystencje kremu możemy przetrzeć zupę przez sito. Jest to zajęcie pracochłonne, ale zupa wygląda wówczas elegancko. Na koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Ugotowany ryż nakładamy do talerzy, nalewamy zupę, polewamy śmietaną i posypujemy pozostałą natką pietruszki.





Smacznego!
Magduśka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty