środa, 28 listopada 2012

Pieczone buraczki z kozim serem

Dziś krótko. Bardzo smaczna zimna  przekąska na lunch lub kolację. Pierwszy raz piekłam buraki i muszę powiedzieć, że w tej formie są naprawdę super. Ale do rzeczy...

Pieczone buraki z kozim serem 

Składniki dla 2 osób

4 średnie buraki
3-4 plasterki rolady z sera koziego (ja dodatkowo użyłam takiej z pieprzem - pycha)
garść orzeszków piniowych (można pominąć lub dodać pestki dyni lub słonecznika, albo inne orzechy - kto co lubi)
chrzan z jabłkiem (opcjonalnie)
1 łyżka koperku (może być mrożony)



Buraki myjemy i każdy jeden owijamy kawałki folii aluminiowej. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na 1 godzinę. Wyjmujemy i studzimy (ja użyłam ich dopiero następnego dnia, pobyt w lodówce dobrze im zrobił). Odwijamy buraki z folii i kroimy na plasterki (skórkę można próbować zdjąć przed krojeniem, ale można też zjeść sałatkę ze skórką). Układamy krążki buraków na talerzu i posypujemy kawałkami sera koziego, orzeszkami/pestkami oraz jeśli ktoś lubi gdzieniegdzie dodajemy "kleksy" chrzanu. Całość posypujemy koperkiem. Jeśli nie znajdzie sera koziego z pieprzem doprawcie całość pieprzem.

Życzę smacznego,

Magduśka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty