poniedziałek, 27 maja 2013

ŻEBERKA W SOSIE MIODOWYM

Pewnego popołudnia przyszliśmy z mężem głodni, a w lodówce tylko światło. Niewiele myśląc wyjełam z zamrażarki dwa opakowania żeberek wieprzowych i postanowiłam się z nimi zmierzyć. Dodam tylko, że jeszcze nigdy nie przyrządzałam żeberek. Wiedziałam tylko, że mogą wyjść dobre, ale jeśli się nie przyłoże może się też skończyć wielką klapą. Nie jest dobrze gdy mięso nie chce odchodzić od kości. 
Miałam niewiele czasu więc zrobiłam szybki przegląd mojej półki z przyprawami, chwile poszperałam w szafce z zapasami na czarną godzinę i przyznam się nieskromnie - wyszło wyśmienicie!
Ciężko mi będzie to odtworzyć, gdyż zdałam się na przypływ inwencji twórczej i większośc składników odmierzałam "na oko", ale spróbuje.

Żeberka w sosie miodowo-czosnkowym po mojemu




Składniki na 2 porcje:

2 porcje żeberek wieprzowych (około 4-5 kawałków na osobę)
3 łyżki oleju
3-4 łyżki płynnego miodu (ja użyłam gryczanego)
2 łyżki sosu sojowego
2 ząbki czosnku, przeciśniętego przez prasę lub drobno posiekanego
2 łyżki sosu ostrygowego

Na głębokiej patelni rogrzewamy olej i wrzucamy kawałki żeberek. Obsmażamy je ze wszystkich stron, doprawiamy czarnym pieprzem i dodajemy pozostałe skaładniki (miód, sos sojowy, czosnek oraz sos ostrygowy). Dusimy na niewielkim ogniu maksymalnie 15 minut.

Do tego wspaniale pasuje makaron soba (tylko 5 minut gotowania).

Doskonała potrawa - szybko - łatwo - i mięsnie :)



Życzę Wam Smacznego!

Magduśka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty